Vanasadama jalakäijate sild on avatud

Tallinna Sadam avas Vanasadamas täna pärastlõunal A- ja D-terminali kallasalasid ühendava jalakäijate silla. Värske silla avasid kõigile linnaelanikele ja turistidele  Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm, Tallinna abilinnapea Andrei Novikov ja KMG Inseneriehituse juhatuse liige Indrek Pappel. Eesti kõrgemad mereväe ohvitserid viitseadmiral Tarmo Kõuts, kontradmiral Igor Schvede ja kommodoor Jüri Saska ristisid selle nimekonkursi tulemusel Admiralisillaks.

Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm sõnas silla pidulikul avamisel, et kuigi Admiralisild on juba iseenesest oluline ja kauaoodatud samm sadamaalale mugavama ligipääsu tagamiseks, siis Tallinna Sadama eesmärk on järk-järgult Vanasadamat edasi arendada ning lisaks esindusväravaks olemisele sinna ka üha rohkem linnamelu võimalusi luua.

„Tänu Admiralisillale ühendame Reidi tee abil Pirita ja Kadrioru ning Kultuurikilomeetri abil Kalamaja ja Põhja-Tallinna kõigile jalakäijatele ja kergliiklusele. Jätkuva Vanasadama arendamise tulemusel läbib tulevikus kogu linnakut Pirita teest Kalarannani rohepromenaad, millele lisanduvad väiksemad rohealad ja haljastus,“ kirjeldas Kalm.

Tallinna abilinnapea Andrei Novikovi sõnul on sadamaala muutumas üha enam piirkonnaks, mis on kõigile avatud ja külalislahke. „Värskelt avatud kruiisiterminal ja seal paiknev promenaad koos täna avatud Admiralisillaga loovad võimaluse linlastel ja Tallinna külalistel lihtsasti mere äärde tulla ja siin mõnusasti aega viita. Näeme juba kui hästi on rannapromenaad vastu võetud ja aina rohkem inimesi on sinna tee leidnud,“ lisas Novikov.

Üle Admiraliteedi basseini kanali rajatud Admiralisild on Eestis ainulaadne pöördavatav sild, mille projekteerisid Witteveen + BOS ja arhitekt Robert-Jan van der Veen arhitektuuribüroost Plein06  2017. aasta ideekonkursi võidutöö „ New Balance 100“ alusel ning ehitas KMG Inseneriehituse AS.

KMG Inseneriehituse juhatuse liige Indrek Pappel ütles, et sellise unikaalse silla ehitamine oli tõsine väljakutse ning vajas head projektijuhtimist nii välispartneritega suhtluses kui ka piiriüleste logistiliste küsimuste lahendamisel, et sild just sellisel kujul valmis saaks. Silla tehniline lahendus lubab silla avada ja sulgeda vaid loetud minutitega ning seetõttu on igal juhul tegemist kõige kiirema teega A- ja D terminalide vahel.

KMG Inseneriehituse AS tänab kõiki koostööpartnereid kes andsid panuse Vanasadama uue jalakäijate silla valmimisse.

Uudislingid/fotod:

Tallinna Sadam

Postimees.ee

Delfi.ee

Pealinn.ee