Rail Baltica Pärnu-Ikla raudteetrass
Tellija: Rail Baltic Estonia OÜ
Tööde teostamise periood: 2025 – 2030
Lepingu maksumus: 332 000 000 EUR (km-ta)
Iseloomustavad mahud:
Leping hõlmab Pärnu-Ikla raudteetrassi täielikku projekteerimist ja ehitust, sh uuringud, load, rajatised, muldkehad, pealisehitus jms.
Muud olulised andmed:
See leping on osa Eesti läbi aegade suurimast taristuhankest (kokku 726 miljonit eurot).
- Osa 1 (Allianss 1): Ülemiste–Pärnu pealisehitus ja Tootsi–Pärnu alus- ja pealisehitus.
Maksumus: 394 miljonit €.
Osalejad: GRK Eesti, GRK Suomi, Merko Ehitus Eesti, NGE, Sweco, TSO.
- Osa 2 (Allianss 2): Meie osa – Pärnu–Ikla lõigu täisprojekt ja ehitus.
Maksumus: 332 miljonit €.
Osalejad: Bouygues, Budimex, INGEROP Conseil et Ingenierie, KMG Infra, WSP.
Lepingute maht kokku on hinnanguliselt seega 726 miljonit eurot, kuid strateegiliste materjalide (nt rööpad, liiprid, pöörangud ja ballast) hankimise lisavõimalusega võib kogumaksumus ulatuda 932 miljoni euroni.
Esimene allianssleping hõlmab Ülemiste–Pärnu lõigu raudtee pealisehitust ning Tootsi–Pärnu lõigu alus- ja pealisehitust. Selle maksumus on 394 miljonit eurot.
Esmalt algab ligikaudu aasta kestev arendusetapp, mille jooksul koostavad alliansid detailse tööplaani, hangivad vajalikke ressursse, täpsustavad tehnilised lahendused ja valmistavad ette ehitusgraafikud. Pärast seda on kavandatud aktiivse ehitustegevusega alustamine.
Eesti riik toetab lepingu rahastamist muuhulgas kasvuhoonegaaside heitkogustega kauplemise süsteemi enampakkumistuludest..